• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Winst VF Corp groeit

Winst VF Corp groeit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

VF Corp heeft in het derde kwartaal een winststijging van 17 procent geboekt. De onderneming dankt de groei vooral aan de verkoop van outdoor kleding, die heeft de omzetdaling bij jeans goedgemaakt.

De nettowinst is in het derde kwartaal uitgekomen op $181.9 miljoen tegen $155.4 miljoen over dezelfde periode vorig jaar. De netto omzet steeg naar $1.8 miljard ($1,79 mld in 2004).

De verkoop van de jeansmerken, zoals Wrangler en Lee, daalden met 4 procent van $714 miljoen vorig jaar naar $689 miljoen in het derde kwartaal nu. Dit verlies is echter ruimschoots gecompenseerd door een stijging van 14 procent bij de afdeling outdoor met merken als The North Face, Kipling en Napapijri. Daar groeide de verkoop van $457 miljoen in het derde kwartaal van 2004 naar $521 miljoen over dezelfde periode in 2005.

Onder de VF Corporation vallen ook merken als Vanity Fair, Nautica, JanSport, Eastpak, Vans en Reef.

 

VF