• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Xsensible breidt uit in Azië

Xsensible breidt uit in Azië

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Nederlandse schoenenmerk Xsensible breidt uit in Azië. Komend voorjaar openen de belangrijkste afnemers in China, Japan en Singapore exclusieve shop-in-shops. In China gaat het om acht filialen, in Japan en Singapore openen respectievelijk twee en één shop-in-shops. Het is de bedoeling dat dit aantal binnen twee jaar wordt uitgebreid tot dertig. "Alle shops worden geopend bij grote ketens in deze landen", vertelt Christa van den Broek, marketing manager van Xsensible. "De nieuwe shop-in-shops zijn stuk voor stuk gelocaliseerd in belangrijke winkelcentra." Xsensible schoenen werden ongeveer zes jaar geleden ontwikkeld door Nimco, een grote schoenfabrikant en detaillist uit Nederland. De schoenen onderscheidden zich door het materiaal, stretchleder, dat oorspronkelijk bedoeld was voor orthopedische schoenen. Dit leer is een combinatie van speciaal geselecteerd leder en bi-stretch materialen. Doordat dit materiaal elastisch is, rekken Xsensible schoenen tot 70% in de breedte en tot 30% in de lengte zonder hun originele vorm te verliezen. Ruim twee jaar geleden besloot Xsensible tot een nieuwe marketingstrategie, en de schoenen hoe langer hoe meer een modieuzere uitstraling te geven. "Dat idee om meer de fashionkant op te gaan met deze comfortabele schoenen sloeg erg aan bij de markt", zegt Van den Broek. "Op beurzen als de GDS en Micam komen klanten vanzelf naar ons toe." Op dit moment is Xsensible te koop in 64 landen, waaronder onder meer vrijwel de hele Europese Unie, Noord- Amerika, Canada en Australië. In Nederland heeft Xsensible 450 verkooppunten.

Xsensible