• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Yolanthe's Choice bij Livera

Yolanthe's Choice bij Livera

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Livera is opnieuw een samenwerking aangegaan met een bekende Nederlandse. Na de collectie van imagostyliste Dyanne Beekman die in 2006 werd gepresenteerd, heeft nu soapactrice Yolanthe Cabau van Kasbergen haar naam aan de lingerieketen verbonden. "Zij vertegenwoordigt de jonge, moderne vrouw", zegt Karin Kleijn, Marketingmanager Livera bij retailgroep Intres. Middels deze samenwerking wil de keten, Livera heeft 135 winkels in Nederland, een jongere doelgroep aanspreken. "Livera richt zich nu vooral op vrouwen van 24 tot 44 jaar."

De samenwerking met Cabau van Kasbergen is afgelopen najaar van start gegaan. "Yolanthe heeft een keus gemaakt uit de lingerie- en badmodecollectie en met onze stylistes en inkopers een eigen lijn samengesteld door kleuren te bepalen en details en accenten toe te voegen." In die zin wijkt de 'Yolanthes Choice' collectie die deze week in de winkels ligt, dus af van die van Dyanne Beekman. "Dyanne heeft intensief meegewerkt aan de ontwikkeling van de lingerie zelf. Zoals zij dat nu ook doet met haar kledingcollectie voor C&A."

Voor Cabau van Kasbergen is dit haar eerste stap in de mode. Aardig detail is dat de actrice/presentatrice samenleeft met de Volendamse volkszanger Jan Smit, die veel succes heeft met zijn kleding- en ondergoedlijn J-Style voor C&A.

Het aantal bekende Nederlanders dat zijn naam aan kleding en ondermodecollecties verbindt groeit gestaag. Zo hangt deze week de nieuwe collectie van Wendy van Dijk bij V&D in de schappen. Zij was begin 2006 de eerste Nederlandse tv-persoonlijkheid die met een lijn kwam voor een warenhuis. Later volgden onder meer Frans Bauer en Jim Bakkum voor V&D, Jan Smit en Dyanne Beekman voor C&A en zangeres Do voor Hünkemoller. Daarnaast zijn er beroemdheden die, met wisselend succes, eigen modelijnen op de markt hebben gebracht, zoals Regilio Tuur, Gordon, Lange Frans en natuurlijk Humberto Tan, die al sinds 2003 in de mode actief is.

Livera heeft de intentie om in ieder geval een "aantal jaar" met Cabau van Kasbergen samen te werken. Op publicitair gebied heeft de lingerieketen het groots aangepakt met een landelijke billboardcampagne in maart en in mei zal 'Yolanthes Coice' op 540 NS-stations zichtbaar zijn. Volgens Kleijn zijn er nog geen plannen voor meer van dergelijke coöperaties, "maar zeg nooit, nooit". Zij vervolgt: "Dyanne vertegenwoordigt de basics in ons assortiment en Yolanthe de meer verleidelijke kant van lingerie, zodoende kunnen ze goed naast elkaar in de winkel liggen. Maar ze moeten wel ieder voldoende de ruimte krijgen."

 

Livera