• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Yves Saint Laurent betreedt mogelijk metaverse-wereld

Yves Saint Laurent betreedt mogelijk metaverse-wereld

Door Rachel Douglass

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Yves Saint Laurent Museum, Morocco. Beeld: Unsplash

Yves Saint Laurent heeft een aantal aanvragen voor het handelsmerk ingediend die erop wijzen dat het Franse luxemerk de volgende zou kunnen zijn die toetreedt tot de metaverse.

Volgens de aanvragen voor het handelsmerk wil Yves Saint Laurent zijn naam en logo onderbrengen in het domein van de ‘non-fungible token’ (NFT) en de metaverse.

De aanvragen hebben voornamelijk betrekking op beauty en huidverzorging, en omvatten virtuele goederen die in de metaverse gebruikt kunnen worden en downloadbare multimediabestanden die door NFT’s worden gerealiseerd.

Daarnaast hebben de aanvragen ook betrekking op online en fysieke detailhandelsdiensten waarin virtuele goederen en producten worden ondergebracht. Ieder onderdeel bevat elementen zoals kunstwerken, parfumerie, toiletartikelen, cosmetica, make-up, huid- en haarverzorging.

Bij het betreden van de virtuele wereld, voegt Yves Saint Laurent zich bij een reeks luxemerken die hun plaats in de metaverse al hebben gemarkeerd. Zij gebruiken het als een nieuwe weg om in contact te komen met een jongere generatie kopers.

Merken als Gucci en Tommy Hilfiger hebben op dit gebied al een vaste plaats met permanente merkervaringen op Roblox en met een aantal digitale mode-initiatieven. Beauty-merken doen ook mee. De sector wordt aangevoerd door bedrijven als L’Oréal en Estée Lauder, die beide veel hebben geïnvesteerd in het digitale domein.

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited/COM en is vertaald en bewerkt door Sylvana Lijbaart.

Digitale mode
Metaverse
Yves Saint Laurent