• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Zalando brengt personal shopping service Zalon naar Nederland

Zalando brengt personal shopping service Zalon naar Nederland

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

De service was al in Duitsland beschikbaar maar komt nu ook naar Nederland: de personal shopping service Zalon. Klanten krijgen hulp van een stylist bij hun aankopen.

Zalando wil met Zalon ‘de schakels in de modewereld verder met elkaar verbinden’, laat de e-tailer in een persbericht weten. “Enerzijds biedt Zalando zowel mannen als vrouwen de mogelijkheid een personal shopper in de hand te nemen die, met het aanbod van ruim 1500 merken, unieke en custom made outfits samenstelt. Anderzijds biedt zij Nederlandse stylisten een podium in de modewereld,” stelt Zalando. Zalon kiest bewust voor stylisten die in de modewereld werken of een mode gerelateerde studie of opleiding hebben gevolgd. “Zo blijven de stylisten ook buiten hun Zalon-activiteiten met de modewereld verbonden en kunnen ze vanuit hun expertise klanten adviseren. De Zalon-stylisten worden nauwkeurig geselecteerd en krijgen een uitgebreide training voordat ze kunnen beginnen.”

Ken Fontijn, country manager Benelux bij Zalando laat in een reactie weten: “We zijn bijzonder trots dat Zalon nu ook in Nederland beschikbaar is. Het is fantastisch hoe we met deze dienst meerdere partijen uit de modewereld met elkaar verbinden. Met onze unieke samenwerking kunnen we echt inspelen op de wensen van onze klant. Een persoonlijke stylist wordt op deze manier voor iedereen toegankelijk.”

De klant vult online een vragenlijst in en op basis daarvan gaat een stylist aan de slag met een persoonlijk stylingadvies. Klanten kunnen foto’s van zichzelf of hun favoriete stijl opsturen ter verduidelijking. De stylist deelt vervolgens een aantal suggesties met de klant. Ook kunnen klanten bellen met de stylist om de ideeën en outfits door te spreken. Voldoet de outfit aan de wensen van de klant, dan wordt de outfit opgestuurd om deze op het gemak thuis te passen. De klant houdt de outfit of de producten die hij mooi vindt en kan de andere producten, net zoals bij Zalando, gratis terugsturen. De klant kiest zelf of hij of zij een volgende keer dezelfde of een andere stylist om advies vraagt. De service is gratis en de klant betaalt enkel voor de kleding die hij houdt.

“Om tot een outfit te komen heeft de Zalon-stylist beschikking over alle 1500 merken in het aanbod van Zalando, met in totaal meer dan 150.000 producten. Of het nu gaat om een outfit voor man of vrouw met zo een groot aanbod, is iedere outfit custom made,” stelt Ivo Scherkamp, managing director bij Zalando’s online stijlplatform Zalon by Zalando.

De service is al sinds 2015 een succes in Duitsland en wordt ook in Oostenrijk en Zwitserland aangeboden.

Beeld: Zalando

Zalando
Zalon