Zalando ontwerpt kledinglijn met kunstmatige intelligentie

Niet mensen, maar computers hebben de nieuwe kledinglijnen van Zalando ontworpen. Tijdens de aankomende editie van de Duitse modevakbeurs Bread & Butter in september presenteert de online moderetailer de nieuwe ontwerpen die met behulp van kunstmatige intelligentie zijn gemaakt.

De Duitse online modegigant heeft vooralsnog weinig bekendgemaakt over de nieuwe kledinglijn. Wel is duidelijk dat de door computers ontworpen kleding afkomstig is van zLabels. Dit is een conceptontwikkelaar voor de mode-industrie en is onderdeel van Zalando. “Bezoekers zullen getuige zijn van hoe technologie en mode samenvloeien,” meldt het bedrijf in een aankondiging van Bread & Butter.

Zalando is sinds vorig jaar de nieuwe eigenaar van Bread & Butter, de modevakbeurs die jaarlijks tijdens de Berlijn Fashion Week wordt georganiseerd. De moderetailer heeft de opzet van Bread & Butter veranderd van een b2b beurs naar een beurs voor consumenten en wil met de nieuwe door computers ontworpen kledinglijn extra aandacht vragen voor de eerste editie van Bread & Butter by Zalando.

Naast Zalando presenteren 25 andere grote merken als Adidas, Nike en Puma nieuwe artikelen tijdens Bread & Butter by Zalando, dat plaatsvindt van 2 tot en met 4 september 2016. Door de samenwerking met Zalando zijn deze artikelen direct online te bestellen nadat ze zijn gepresenteerd.

Beeld: Zalando Facebook

Zalando ontwerpt kledinglijn met kunstmatige intelligentie Het beursseizoen is afgetrapt. FashionUnited focust in de maand juli op modevakbeurzen. Voor alle tradeshow reads, klik hier.
 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN