Action is de Beste Winkelketen van Nederland
bezig met laden...
Action heeft voor de derde keer de prijs ‘Beste Winkelketen van Nederland 2016 - 2017’ in de wacht gesleept. De prijs werd uitgereikt tijdens het ABN Amro Retailer of the Year Gala. Moderetailers als Jac Hensen en Hunkemöller vielen ook in de prijzen.
— Action Nederland (@ActionNederland) 27 oktober 2016
“Het was een spannende avond met zo’n ontlading. We dachten, ‘drie keer winnen, dat kan toch niet’,” vertelt Yvette Moll, director corporate communications bij Action, aan FashionUnited. ”Als je drie keer wint, geeft dat aan dat de formule van Action heel erg gewaardeerd wordt en dat je al drie jaar de klant op een goede manier bedient. De klant geeft hiermee een compliment aan Action en dat is heel fijn voor de medewerkers.” Het afwisselende assortiment met lage prijzen blijft een succesfactor. “Discipline en een simpele formule; dat werkt,” aldus Moll. “De winkels draaien goed, ook in het buitenland worden er steeds meer filialen geopend.”
Mannenmodeketen Jac Hensen ontving de Cross Channel Award 2016 - 2017 en versloeg maar liefst 34 genomineerden. Het is de eerste keer dat het 40-jarig familiebedrijf, die 12 winkels en een webwinkel heeft, meedeed aan de awards. “We zijn heel trots op deze prijs. Ons jarenlange harde werken betaalt nu uit,” vertelt eigenaar Robin Hensen trots aan FashionUnited. “Het is geweldig om te winnen van zulke grote retailers.” Het succes verklaart hij door de combinatie tussen de webshop en de fysieke winkels. “Onze webwinkel is zo succesvol, omdat we veel energie hebben gestoken in de wisselwerking tussen online en offline. Dat maakt ons onderscheidend.” De slogan ‘Weten dat het goed zit’ wordt hoog in het vaandel gehouden, vertelt de eigenaar. “De medewerkers van de klantenservice zijn geen helpdeskmedewerkers, maar mensen die zelf ook ervaring hebben in de winkels en weten waar ze het over hebben. Dat verwachten de klanten ook. Herenmode is een vak.”
JEEEEEEEE! We've just won Best Retail Management Team of the Year! #hunkemöller #winningteam @P_Mountford pic.twitter.com/tXYtfQXrKt
— Hunkemöller (@Hunkemoller) 27 oktober 2016
Het managementteam van Hunkemöller werd tevens uitgeroepen tot het Beste Retail Managementteam 2016 - 2017.
“Ik ben ontzettend trots op deze prijs. De afgelopen jaren zijn er veel wijzigingen binnen Hunkemöller geweest en
dit is een bekroning op ons team,” vertelt
Yes! @hunkemoller voted for BEST MANAGEMENT TEAM in NL!! What a great achievement for this great team!! This is how the big boss reacted.... pic.twitter.com/hA8MpuB1P3
— Dbroeren (@Dimitri_HKM) 27 oktober 2016
De CEO van Bol.com, Daniel Ropers werd beloond met de vakprijs Beste Retail Executive 2016 - 2017. In de volledige top 5 van genomineerden stonden ook Olcay Gulsen van ST. Studio en Philip Mountford van Hunkemöller. De Webshop Award Nederland werd gewonnen door 123inkt.
Vakprijzen voor Hunkemöller en Bol.com
In de afgelopen zes maanden beoordeelden ruim 400.000 consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland en ABN Amro Webshop Awards Nederland. De categoriewinnaars zijn medio september al bekendgemaakt.
Deze winnaars maakten kans op de overall titel door stemmen van de consument binnen te halen. In de ogen van een grote meerderheid van de consumenten verdient Action de titel Beste Winkelketen van Nederland 2016 - 2017
De vakprijzen Retail Executive en Retail Managementteam zijn vastgesteld nadat vakgenoten (retailers) in een eerste stemronde waarin zij genomineerden konden doorgeven. Op basis hiervan is een ‘Top 10 Retail Executives’ en een ‘Top 10 Retail Managementteams’ samengesteld. Na een tweede ronde blijft er voor beide vakprijzen een Top 5 over, op wie gestemd kon worden tijdens het gala. In totaal hebben ruim 1500 vakgenoten gestemd.
Beeld: Q&A Research & Consultancy