De winnaars van de Shopping Awards zijn op 28 maart in Huis ter Duin in Noordwijk bekendgemaakt. Albert Heijn ging met zowel de hoofdprijs als de vakprijs naar huis. De jury roemde het bedrijf vanwege diens ‘digitale ontwikkeling en lef’.

”Albert Heijn is zich op alle fronten digitaal aan het ontwikkelen. (...). Dankzij het innovatie-framework kunnen snel prototypes in de markt worden gezet, waarbij het oplossen van klantproblemen centraal is komen te staan: 'Retail as a Service”, aldus de juryleden van de Shopping Awards. De omni-channel kwaliteit van de supermarktketen is volgens de jury ‘bewezen hoog’ en zo ook de gemeten NPS. De jury: “Albert Heijn kan zich digitaal meten met grote internationale branchegenoten en is de overtuigende winnaar van deze prestigieuze Shopping Award.”

Drie modebedrijven gingen tijdens de Award-avond naar huis als beste in hun branche. E-tailer Wehkamp won de vakprijs in de categorie fashion & lifestyle. Kleertjes.com won de publieksprijs XL in de categorie mode, Omoda de publieksprijs XL in de categorie schoenen en Rico Moda mag zich vanaf heden publiekslieveling XS noemen in de categorie mode & modeaccessoires.

Albert Heijn won ook de vakprijs in de categorie DHL FMCG & Personal Care. De Stiho Groep werd uitgeroepen tot winnaar van de Intershop B2B Award, ook een juryprijs. Otrium mocht het podium betreden als aanvoerder van de Ecommerce50, de lijst met de snelst groeiende Nederlandse e-commerce bedrijven. Beerwulf werd uitgeroepen tot winnaar van de Beste Starter Award, de juryprijs voor het beste digital commerce bedrijf dat na 2016 van start ging.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN