Alweer een nieuwe keten voor The Sting

The Sting lanceert weer een nieuwe keten: Distrikt Nørrebro. In het najaar zullen er 7 winkels openen van het merk, maar The Sting ziet ‘ruimte voor zo’n 20 winkels’. Dat meldt The Sting eigenaar Herman Franzen aan het FD.

“Een enthousiast team bij onze inkoop wil graag, net als Costes, winkels openen van dit merk,” aldus Franzen. De nieuwe keten verkoopt ‘basic kleding, maar ook van het soort dat je naar je werk aan kunt’.

Binnenkort gaat de eerste nieuwe keten Costes Men open in Den Bosch, ook komen er gecombineerde Costes-winkels met dames- en herenmode. De gewone Costes-filialen moeten dit jaar groeien van 23 naar 40 vestigingen. Daarna zullen er nog maximaal 10 geopend worden. Tevens investeert The Sting in e-commerce; de webwinkel heet ‘House of Brands’ heten en is al winstgevend.

Deze week verschijnen de jaarcijfers van The Sting, waaruit blijkt dat de keten het helemaal niet zo slecht doet als gedacht. In 2015 werd er nog een verlies geleden van 5 miljoen euro, maar in het nieuwe jaar wordt er een voorlopige winst van 4 miljoen gerapporteerd. Dankzij de winstgroei verwacht Franzen 20 miljoen te kunnen investeren in nieuwe en bestaande Sting-winkels.

Inmiddels zijn alle Nederlandse winkels winstgevend, laat CFO Roger van Biljouw aan de krant weten. De verliezen van The Sting waren vooral het gevolg van de lancering van de webshop en de sluitingen van verliesgevende winkels in Groot-Brittannië en Duitsland, waar 6 miljoen euro werd afgeschreven. Het kostte de keten ook 5 miljoen aan ontslagen en het afkopen van huurcontracten.

Inmiddels ligt er een groeiplan waarbij de omzet van 250 miljoen euro in 3 jaar door moet groeien naar 400 miljoen euro. De modegroep gaat de huidige winkels een opfrisbeurt. De keten heeft nu 86 winkels, waarvan 55 in Nederland. “Tussen eind 2015 en 2019 worden alle winkels verbouwd. Daarna hebben ze 15 tot 20 procent meer omzet,” aldus Franzen.

Beeld: The Sting

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN