Amazon denkt na over eigen kledinglijn

Amazon bouwt hard aan de modetak van het bedrijf, en verkoopt al een tijdje diverse kleding van diverse modelabels. Maar het gaat verder; momenteel denkt de online retailer zelfs na over het lanceren van een eigen kledinglijn. Dat meldt Jeff Yurcisin, de vicepresident van Amazon Fashion tijdens een evenement.

“We weten dat onze klanten van onze modemerken houden, en dat is waar een groot deel van het aandeel van ons bedrijf vandaan komt,” zei Yurcisin, vicepresident van Amazon Fashion en CEO van Amazon’s Shopbop tijdens de WWD Apparel and Retail CEO Summit. “Maar we zien ‘gaten’, daar waar bepaalde merken met eigen reden hebben besloten om niet met ons te verkopen, terwijl klanten die producten nog steeds willen.” Amazon zal daarom wellicht een private label ontwikkelen om toch aan de vraag van de klant te kunnen voldoen, voegt hij eraan toe.

Het is een opmerkelijke uitspraak, aangezien Amazon Fashion zich tot nu toe altijd concentreerde op belangrijke kledingmerken, die op de website werden aangeboden voor lage prijzen. De presentatie en curatie bleven daarbij wel wat achter, schrijft Buzzfeed, en dus zou het des te opmerkelijker zijn dat Amazon nu het heft in eigen handen neemt om producten te leveren die modemerken zelf niet produceren.

Amazon kreeg de laatste maanden veel kritiek over zich heen; zo zouden retailers niet snel meer een deal willen sluiten met de etailer als deze ook een eigen collectie zou aanbieden, tevens zouden klanten Amazon ‘gewoon niet als online moderetailer zien’. Yurcisin laat weten zich bewust te zijn van de kritiek, maar benadrukt dat er momenteel al 40 miljoen klanten op Amazon Fashion winkelen. Amazon heeft inmiddels deals met onder andere Calvin Klein, Levi's, Kate Spade, New Balance, Puma en Steve Madden.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN