• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Arket opent eerste Nederlandse winkel in lente 2018

Arket opent eerste Nederlandse winkel in lente 2018

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Arket, de nieuwste modeketen van de Zweedse H&M Group, opent in de lente van 2018 een eerste Nederlandse winkel. Het filiaal wordt gevestigd in Amsterdam, aan het Koningsplein 20. Een precieze openingsdatum is nog onbekend, laat een woordvoerder weten aan FashionUnited.

De nieuwe winkel vestigt zich in een pand van ruim 1.000 vierkante meter groot, verdeeld over drie verdiepingen. Naast de kleding-, accessoires- en interieurcollecties, beschikt het filiaal op de begane grond over een café dat zich baseert op het New Nordic Food Manifesto. Kleding voor zowel vrouwen, mannen als kinderen zal beschikbaar zijn in de winkel.

Arket opent in 2018 eerste vestiging in Nederland

“We zijn erg gelukkig om onze eerste Arket winkel in Nederland te openen op zo’n geweldige locatie op het Koningsplein in Amsterdam,” zegt CEO Lars Axelsson in een persbericht. “Hoewel de winkel pas volgende lente open gaat, is Arket online al aanwezig in Nederland en 17 andere landen,” aldus Axelsson. De vestiging bevindt zich op de locatie vlakbij de winkel van & Other Stories, H&M’s damesmode formule die in 2013 werd geïntroduceerd.

De opening van de Amsterdamse winkel volgt op de lancering van de eerste drie Arket-filialen in Londen, Kopenhagen en Brussel afgelopen maand. Het merk is tevens al online beschikbaar in 18 Europese markten en zal in oktober nog fysieke vestigingen openen in Stockholm en München.

Arket, dat op 25 augustus werd gelanceerd aan Regent Street in Londen, is volgens de H&M Group het ‘premium’ merk van de portefeuille. De focus van het label ligt op kwaliteit en tijdloze, functionele ontwerpen. De collectie, voor vrouwen, mannen en kinderen, is naar eigen zeggen voor degenen die van Scandinavische basics houden.

In H&M’s woensdag uitgebrachte financiële rapport over de eerste negen maanden van het boekjaar, maakte het bedrijf tevens bekend bezig te zijn met de lancering van nóg een nieuwe formule. Veel over het nieuwe concept is echter niet bekend, evenals wanneer dit wel het geval zal zijn. Momenteel beschikt de groep over zeven formules: Cos, Weekday, H&M, Cheap Monday, Arket, Monki en &Other Stories. Over de eerste negen maanden van dit jaar rapporteerde het bedrijf een omzetstijging van 5 procent naar 59,282 miljoen Zweedse kroon (6,2 miljard euro).

Bekijk de Arket winkels op de kaart. Klik op een icoon om meer te weten te komen over de (geplande) winkel.

Beeld: Arket Facebook

Arket