• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Asos lanceert live shopping-ervaring

Asos lanceert live shopping-ervaring

Door Rachel Douglass

bezig met laden...

Automatische vertaling

Scroll down to read more
Retail
Asos-app. Beeld: Unsplash.

E-commercegigant Asos lanceert een nieuwe video-shoppingervaring na een succesvolle proefperiode. Het concept, genaamd ‘Asos Live’, combineert content van creators met real-time shoppen. Klanten kunnen video's bekijken, live of on-demand, en de getoonde producten direct kopen.

Bepaalde afleveringen, zoals seizoensgebonden stijlgidsen als ‘Five Key Styles to Know This Season’ en ‘Top Three Jean Styles Every Wardrobe Needs’, hebben volgens Asos al voor een sterke betrokkenheid gezorgd. Volgens de retailer besteden klanten meer tijd op de site en converteren ze beter, waarbij 94 procent van de views via herhalingen plaatsvindt.

Asos Live. Beeld: Asos.

In een verklaring zegt Anthony Ben Sadoun, EVP van digitaal product bij Asos: “Modebewuste consumenten ontdekken tegenwoordig stijl via video en content van creators. Asos Live brengt die inspiratie direct in het winkelproces, waardoor klanten zich zelfverzekerd en geïnspireerd voelen en minder overweldigd worden door de keuzemogelijkheden.”

De lancering van Asos Live is onderdeel van een bredere strategie binnen het bedrijf. Deze strategie is gericht op het creëren van “meer inspirerende winkelervaringen” door updates van het platform. Deze inspanningen moeten de afnemende vraag van klanten tegengaan, die de recente financiële prestaties van Asos heeft beïnvloed. Recente ontwikkelingen zijn onder meer de integratie van de voorheen zelfstandige Marketplace, de lancering van premium merken en het aangaan van wholesale-partnerschappen.

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Asos
E-commerce
Live Shopping