• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Binnenkijken bij Perry’s tweede flagshipstore in Utrecht Hoog Catharijne

Binnenkijken bij Perry’s tweede flagshipstore in Utrecht Hoog Catharijne

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail|INTERACTIEF

De opening van de tweede flagshipstore van Perry in Nederland volgt na de introductie van het vernieuwde Perry-concept in Amsterdam. Met de komst van Nieuw Hoog-Catharijne, besloot Perry om zich in de nieuwbouwvleugel van het winkelcentrum te vestigen. De tweede flagshipwinkel van Perry opent haar deuren op 21 april 2018.

Middels deze flagshipstore wordt het nieuwe Perry winkelconcept verder uitgerold. Het concept werd geïntroduceerd in december 2016 in de Kalverstraat, Amsterdam. De ervaringen die het bedrijf in Amsterdam heeft opgedaan, zijn meegenomen in de ontwikkeling van de tweede flagshipstore, schrijft het merk in het persbericht. De nieuwe Perry valt naar eigen zeggen op door de introductie van de zogenaamde Experience Box, een multifunctionele ruimte waar kleding gepersonaliseerd wordt en waar verschillende evenementen, bijvoorbeeld trainingen met Nike, Adidas, Puma en O’Neill, worden georganiseerd.

Beweeg over de afbeeldingen om meer virtuele impressies te zien.

Binnenkijken bij Perry’s tweede flagshipstore in Utrecht Hoog Catharijne

Binnenkijken bij Perry’s tweede flagshipstore in Utrecht Hoog Catharijne

Net als in de Amsterdamse vestiging maakt de 3D-scan ook onderdeel uit van de Utrechtse winkel. Middels de scan wordt het juist schoenadvies voor volwassenen en kinderen voor hardloop-, wandel- en voetbalschoenen gegeven. Door het opmeten van de voeten met een 3D-scan kan een zeer gericht en functioneel advies worden uitgebracht over het soort schoen (en de karakteristieken) dat nodig is om de sportprestaties te optimaliseren. Daarnaast koopt volgens Perry 75 procent van de ouders nog de verkeerde maat schoenen voor hun kinderen, deze scan kan dit voorkomen.

In 2017 werd door Sports Unlimited Retail, de dochteronderneming van JD Sports waar Perry Sport en Aktiesport onder vallen, uitgesproken dat zij zich verder zullen richten op het uitrollen van het nieuwe winkelconcept van Perry. Na Amsterdam en de opening in Utrecht staat er een derde opening in Rotterdam op de agenda. Niet alleen worden de winkelconcepten verbeterd, de vernieuwde winkels zijn ook op betere locaties gevestigd. De openingsdatum voor Rotterdam is nog niet bekend.

Afgelopen februari maakte het Britse moederbedrijf JD Sports bekend dat de omzet van de winkels (Perry Sport en Aktiesport) in 2017 met 8 procent is toegenomen. De omzetstijging komt volgens het concern door overnames en de populariteit van een gezonde leefstijl onder consumenten, waar bewegen een groot onderdeel van uitmaakt. Volgens het Financieel Dagblad ging het over een omzet van circa 150 miljoen euro.

Moederbedrijf Perry Sport werkt aan overname The Finish Line

JD Sports heeft op 25 maart 2018 middels een persbericht aangekondigd een overeenkomst te hebben gesloten met de Amerikaanse sportketen The Finish Line om alle aandelen van het bedrijf over te nemen. De Britse sportmodeketen is bereid daar 558 miljoen dollar (451 miljoen euro) voor te betalen. Met deze aankoop krijgt JD Sports in de Verenigde Staten 556 winkels en ongeveer 575 verkooppunten via Macy’s in handen. Peter Cowgill, voorzitter van JD Sports laat via het bericht weten dat de aankoop van The Finish Line een uitstekende kans is voor JD Sport om marktleider te worden binnen het athleisure-segment. Cowgill: “Het geeft ons in één klap een grote aanwezigheid in de VS.”

Beeld: Flagshipstore Perry Sport Utrecht via Perry Sport

 

Hoog Catharijne
Hoog Catherijne
JD Sport
MULTIMEDIA
Perry Sport