• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Bol.com stopt grotendeels met opvulmateriaal in pakketten

Bol.com stopt grotendeels met opvulmateriaal in pakketten

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Minder verpakkingsmateriaal en meer ruimte in bezorgwagens. Bol.com stopt dit jaar bij driekwart van de verzonden pakketten met het gebruik van opvulmateriaal, zo laat de e-tailer vanochtend weten middels een persbericht.

Het is volgens Bol.com een stap in de duurzaamheidsambitie van het bedrijf. Die houdt in dat de CO2-uitstoot per pakket in 2025 wordt teruggedrongen naar 0 gram. “Verpakkingen maken ongeveer 20 procent uit van de totale CO2-uitstoot van Bol.com. Omdat dit een substantieel aandeel is, kan Bol.com met duurzame verpakkingsinnovaties een aanzienlijke impact maken op het verkleinen van de directe ecologische voetafdruk,” legt het bedrijf uit.

Een groot deel van de pakketten wordt voortaan zonder de gerecyclede papieren opvulling verzonden, waardoor de pakketjes ook kleiner worden. De nieuwe aanpak is mogelijk omdat de verpakkingsmachines steeds nauwkeuriger kunnen vouwen, en omdat Bol.com vuladvies hanteert bij het handmatig inpakken. “Op een tablet krijgt een medewerker te zien of er wel of geen vulmateriaal gebruikt moet worden bij het op maat verpakken van een artikel,” aldus de e-tailer.

De bedoeling is dat het aantal verzendingen zonder opvulmateriaal de komende jaren nog groter wordt, aldus Bol.com.

Beeld: Bol.com

Bol
Bol.com