Brantano in laatste fase van transformatie
bezig met laden...
FNG heeft de laatste stap gezet in de rebranding van de schoenenwinkelketen Brantano. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. In 2016 nam FNG het merk over, na het faillissement van moederbedrijf Macintosh. Brantano kreeg een nieuwe identiteit en een jaar na de overname is meer dan 60 procent van de winkels gerenoveerd.
Volledige vernieuwing
Behalve een nieuw visueel concept, een kleurrijk logo, de nieuwe slogan ‘like a walk in the park’ en nieuwe verkooppunten, biedt het merk nu naast schoenen en accessoires ook kleding aan voor mannen, vrouwen en kinderen. Tevens zijn in anderhalf jaar ruim honderd winkels in een nieuw jasje gestoken. Daarmee is een investering gemoeid van ruim 50 miljoen euro.
Inspiratie voor het nieuwe winkelconcept is het luchtige en speelse van een park. Er zijn veel felle kleuren gebruikt en de winkels zijn ruim en toegankelijk.
De Belgische schoenenwinkelketen Brantano werd in 1962 opgericht. De keten is vooral in België actief en verkoopt een uitgebreid assortiment aan schoenen en accessoires. Sinds de overname door FNG, moederbedrijf van onder andere Fred & Ginger, CKS en Claudia Sträter, krijgt het merk een nieuwe identiteit en wordt het arrangement uitgebreid met kleding.
Beeld: Brantano