C&A start verkoop producten van meubel- en woonaccessoiresbedrijf Butlers
bezig met laden...
De textielketen C&A heeft het Duitse meubel- en woonaccessoiresbedrijf Butlers als partner aangetrokken. In vijfhonderd Europese C&A-vestigingen zullen de producten uit de Butlers-collecties worden verkocht. Dat meldt het DPA. Net op tijd voor de feestdagen worden volgens het Duitse persbureau in zeven C&A-vestigingen Butler merkruimtes geopend.
C&A’s CEO Alain Capparos kondigde aan het begin van het jaar zijn nieuwe gerichte strategie aan om zijn productgamma uit te breiden en merkproducten van derden aan zijn assortiment toe te voegen. Door middel van het toevoegen van private labels in het lage prijssegment hoopt C&A beter te kunnen concureren tegen textieldiscounters en modebedrijven zoals Primark, H&M of Zara. Het eerste merk waarmee de textielketen in zee ging was het jeansmerk Mustang, zo maakte C&A bekend middels een persverklaring. De bestverkochte basisproducten van Mustang worden in merkspecifieke verkoopruimte in dertig C&A-winkels verkocht.
C&A zet nu, door de samenwerking met Butlers, een volgende stap. Volgens DPA gaat C&A in de toekomst nog meer producten aanbieden zoals sieraden, accessoires en cosmetica. Mohamed Bouyaala, hoofd C&A Duitsland, verklaart tegenover DPA de keuze voor accessoires: "We weten uit marktonderzoek dat het segment accessoires een aanzienlijk groeipotentieel heeft voor ons in de kersttijd."
Butlers CEO Wilhelm Josten ziet voordelen voor zijn bedrijf in de alliantie. "Werken met C&A is een uitstekende gelegenheid om het merk Butlers in heel Europa bekend te maken en voet aan de grond te krijgen in voorheen onbekende markten," aldus Josten tegenover DPA.
Editors note: dit artikel is na publicatie aangepast. De quotes en het nieuws komt van het Duitse persbureau DPA.
Beeld: FashionUnited