Calvin Klein verkoopt goederen exclusief via Amazon
bezig met laden...
Calvin Klein biedt zijn ondergoed en loungewear exclusief aan via online retailgigant Amazon. Het is de eerste keer dat het Amerikaanse modemerk een e-tailer verkiest boven een warenhuis.
De onderkleding, voorzien van streepjes en het bekende logo, zal worden aangeboden via amazon.com. Daarnaast worden er tijdelijk twee pop-upstores in Los Angeles en New York geopend. De twee fysieke winkels dienen als beleving en achtergrond voor de mobiele aankoop, de CK-producten moeten ook in de winkel via Amazons mobiele app worden aangeschaft. Assistentie in de kleedruimtes komt via Amazons Echo-apparatuur binnen. Met dezelfde techniek wordt het licht en de muziek door de klant bepaald.
Deze offline-online-winkelervaring en de keus van Calvin Klein om exclusief voor Amazon te kiezen gaat over zoveel meer dan alleen een nieuwigheidje. Calvin Klein groeit op dit moment het hardst via hun online-verkoopkanalen, waar voor een groot deel Amazon verantwoordelijk voor is. Amazon heeft goede banden met PHV Copr., een Amerikaans kledingbedrijf met in hun portfolio onder andere Tommy Hilfiger, Michael Kors en Speedo, waar Calvin Klein bijhoort. Daarnaast is Calvin Klein één van de eerste merken die via de online retailer een select aantal producten verkocht.
Amazon blijft voor opschudding zorgen binnen de modebranche. Vorige maand lekte uit dat het bedrijf twee grote sportkledingproducenten heeft gestrikt om voor hen eigen-merksportkleding te produceren. Deze vendors leveren ook aan Gap, Uniqlo, Nike, Lululemon Athletica en Under Armour.
Lees ook: Amazon Prime nu ook beschikbaar in Nederland
Foto: Calvin Klein