• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Canada Goose groeit verder in Q2, opent eerste Europese flagshipstore

Canada Goose groeit verder in Q2, opent eerste Europese flagshipstore

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Canada Goose Holdings Inc. heeft wederom goede cijfers genoteerd in het tweede kwartaal van het huidige financiële jaar. De Canadese jassenmaker zag haar omzet het afgelopen kwartaal stijgen naar 172,3 miljoen Canadese dollars (116,6 miljoen euro). Dit is een groei van 34,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De nettowinst kwam uit op 37,1 miljoen Canadese dollars (24,8 miljoen euro).

De huidige groei is volgens Canada Goose vooral te danken aan verbeteringen in het productie-en leveringsproces. In het afgelopen jaar werd de online-shop uitgebreid en richt het bedrijf zich steeds meer op de uitbreiding van eigen retaillocaties. Het resulteerde in een omzet van 200,5 miljoen Canadese dollars (134,3 miljoen euro) over het afgelopen halfjaar, een toename van 39,6 procent. De sterke resultaten zorgen ervoor dat Canada Goose prognose over het hele jaar naar boven bijstellen. Verwacht wordt dat de omzet aan het eind van het financiële jaar met 25 procent is toegenomen.

De groei van het merk werd kracht bijgezet met de opening van haar eerste Europese flagshipstore in Londen. “De opening van onze eerste Europese flagshipstore is wederom een mijlpaal voor Canada Goose, in een jaar waarin we ook onze zestigste verjaardag vieren,” aldus CEO Dani Reiss in een persverklaring. “Londen staat wereldwijd bekend als winkelbestemming en ik ben er dan ook trots op dat we onze Canadese afkomst, ons vakmanschap en onze topproducten naar deze historische straten kunnen brengen.”

Het nieuwe vlaggenschip is te vinden aan Regent Street, in het bekende West End-gebied, en beslaat zo’n 464 vierkante meter. Bij de opening werd geprotesteerd door honderden dierenactivisten.

Beeld: Canada Goose

Canada Goose