CEO Marks & Spencer overweegt aankoop externe modemerken
bezig met laden...
Het Britse warenhuis Marks & Spencer (M&S) heeft nog nooit externe merken verkocht op de modeafdeling, maar misschien komt daar in de nabije toekomst verandering in. CEO Marc Bolland overweegt de aankoop van kledingmerken om de verkoop van het bedrijf nieuw leven in te blazen, schrijft The Financial Times.
Volgens bronnen die bij de situatie zijn betrokken, gelooft Bolland dat het toevoegen van niche modemerken de modeafdeling van M&S weer op de kaart kan zetten. Het bedrijf zou in het verleden al hebben gekeken naar de mogelijkheden van het modemerk Jaeger, en op dit moment zou Bolland´s interesse uitgaan naar The White Company. Toch is nog niet zeker of acquisities zullen plaatsvinden, omdat de overige directieleden van het bedrijf volgens bronnen juist willen afwachten hoe de kledingafdeling zich zal ontwikkelen onder leiding van Steve Rowe.
Wat vaststaat, is dat er iets moet veranderen op de modeafdeling van M&S. Volgens Express is de verkoop van deze afdeling in het eerste halfjaar van 2015 op gelijke basis met 1,2 procent gedaald. De nieuwswebsite bericht dat de daling te wijten is aan een combinatie tussen de tegenvallende verkoop van de zomercollectie door slecht weer en de economische onrust in China en Rusland. Aankomende woensdag presenteert het bedrijf de halfjaarresultaten en zal blijken hoe de kledingafdeling er precies voor staat.