• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Christopher Kane lanceert webwinkel

Christopher Kane lanceert webwinkel

Door Tessa Guntlisbergen

23 jun. 2016

Retail

Na de opening van de flagshipstore van Christopher Kane in Londen vorig jaar, heeft de Schotse ontwerper nu een internationale webshop gelanceerd. De digitale winkel behelst de gehele collectie van Kane en biedt verschillende limited edition-producten aan.

”Ik ben erg blij met de lancering van onze allereerste e-commerce website. Het is onze internationale flagshipstore en toont de wereld wat we doen. De opening van de flagshipstore in Londen was een succes en met de nieuwe webwinkel kunnen we de rest van de wereld ook bereiken,” aldus Kane tegenover Business of Fashion.

De Christopher Kane webshop is gelanceerd in samenwerking met Farfetch’ e-commerce platform Black & White. Het onafhankelijke monobrand platform maakt het voor Christopherkane.com mogelijk gebruik te maken van belangrijke functies als wereldwijde verzending, het schakelen tussen verschillende valuta en het in de toekomst aanbieden van meertalige sites. Black & White werd eerder dit jaar voor het eerst gebruikt in samenwerking met Manolo Blahnik.

Ter ere van de lancering is een beperkte hoeveelheid van de ‘K’ trui van Christopher Kane online beschikbaar. Verder krijgen consumenten iedere eerste vrijdag van de maand de kans om via de webshop aan limited editions van bepaalde artikelen te komen. “We willen dat de website klanten een volledige merkbeleving biedt. Hoewel groothandel onze grootste motor voor ontwikkeling blijft, draagt de lancering van zowel fysieke en online winkels bij aan het bevorderen van bekendheid onder een internationaal publiek,” zegt CEO Sarah Crook.

Beeld: Christopher Kane Facebook

Christopher Kane