De Bijenkorf komt met digital personal shopping
bezig met laden...
In 2016 start De Bijenkorf met de service digital personal shopping. Op basis van een chatconversatie kiezen medewerkers outfits uit voor de klanten. Dat meldt Retailnews.
De klanten komen via social media met het warenhuis in contact. De Facebookpagina wordt bekeken en er wordt een chatgesprek gehouden via Instagram of Whatsapp, waarop de outfits voor de klant worden geselecteerd. De selectie wordt via e-commerce naar het adres van de klant gestuurd, maar klanten kunnen tevens in de winkel een afspraak maken voor persoonlijk advies.
“Je bedient dus de omnichannel shopper, gebruikt social media en je zet de winkel in als communicatie- en verkoopplatform. Wij kunnen daarin een stap verder gaan dan een pure player,” laat Giovanni Colauto CEO van de Bijenkorf in RetailTrends weten.
“Veel kan ik er nog niet over zeggen, maar wel dat de service als eerste voor privilege-klanten beschikbaar wordt gesteld,” laat een woordvoerder van De Bijenkorf aan FashionUnited weten.
Beeld: De Bijenkorf