Deense sieradenformule Amazing Jewelry opent eerste vestiging in Nederland
bezig met laden...
De eerste Amazing Juwelry-winkel zal in maart 2018 in het vernieuwde winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht openen. Het Deense sieradenmerk omschrijft zichzelf, door hun lage prijzen en snelle collectiewissel, als de Zara van de sieraden. Jesper Nielsen, oprichter van het bedrijf, geeft aan dit jaar in Europa met honderd winkels te willen uitbreiden.
De Nederlandse ondernemers Terence Jacometti en Hanna Twelkemeijer (oprichters van onder andere de Senioren Thuisservice) hebben hun handtekening geplaatst onder het franchise contract van Amazing Jewelry, dit valt te lezen op De Nationale Franchise Gids. Het tweetal gaat de Deense formule exploiteren in Nederland. Voor de pilotvestiging is gekozen voor het prijswinnende winkelcentrum Hoog Catherijne in Utrecht.
De oprichter van de winkelformule, Jasper Nielsen, is verheugd met deze volgende stap in de verdere internationalisering van Amazing Jewelry. Aan De Nationale Frachise Gids vertelt hij: “Met Amazing Jewelry willen wij de Zara zijn binnen onze branche. Wij verkopen handgemaakte sieraden van hoge kwaliteit voor een prijs die 30 tot 50 procent lager ligt dan gebruikelijk. Momenteel openen wij winkels in alle Europese landen. De komende maanden verwachten wij honderd openingen. Ik heb voor Nederland hoge verwachtingen en heb veel vertrouwen in onze master franchise partner.”
Vorig jaar veroverde Amazing Jewelry al terrein op de Belgische markt. De winkels in Antwerpen en Brussel richten zich vooral op de millennial. Het interieur is voorzien van technische vernuftigheden zoals een selfie-muur, stations waar je je smartphone kunt opladen en er is een DJ-ruimte ingericht. De keten gaat in België nog een vijftiental vestigingen openen.
Hoeveel winkels er in Nederland komen, is nog niet bekend.
Amazing Juwelry werd begin 2016 door Jesper Nielsen gelanceerd. Het merk heeft als doel betaalbare sieraden voor iedereen toegankelijk te maken. De prijzen variëren van tien tot honderd euro. De reden voor de relatief lage prijzen komt volgens het merk dat zij niet werken met tussenpersonen, waardoor er genoeg marge overblijft voor de franchisenemers. Het Deense merk opende de eerste deuren in België. Nielsen heeft aangegeven in 2018 zo’n honderd Europese winkels te openen. In 2025 hoopt de keten ongeveer vijfduizend winkels over de hele wereld te hebben. Naast de fysieke winkels heeft het sieradenmerk een webshop.
Beeld: Amazing Juwelry