Designer Outlet Rosada gaat verder onder een nieuwe naam: Designer Outlet Roosendaal. Dit schrijft de Roosendaalse Bode als eerst. De McArthurGlen Group, eigenaar van Rosada, wil hiermee meer naamsbekendheid creëren voor het outletcenter.

Het outletcenter verklaarde tijdens een persconferentie te willen groeien van 1,5 miljoen bezoekers per jaar naar 2 miljoen bezoekers per jaar. Om dat te realiseren wil de outlet grote merken aantrekken. Tommy Hilfiger is een van die ‘grote merken’. Aanstaande zaterdag opent het Amerikaanse modemerk in Roosendaal zijn outletshop.

Wethouder Cees Lok is volgens de Roosendaalse Bode blij met de naamswijziging. “Wij zijn als gemeente druk bezig met citymarketing en het vergroten van onze naamsbekendheid als stad. Deze naamswijziging draagt daar zeker aan bij”, aldus de wethouder tegenover de krant. Om de binnenstad van de extra bezoekers van Designer Outlet Roosendaal te laten profiteren, moet er volgens Lok nagedacht worden over een vaste verbinding tussen binnenstad en de outlet. De wethouder heeft nog niet besloten wat voor een verbinding dit zal zijn.

McArthurGlen Group is sinds 2017 eigenaar van Designer Outlet Roosendaal. McArthurGlen Group is marktleider op het gebied van ontwikkeling en management van designer-outlets. In Europa heeft het bedrijf 6.5 miljoen vierkante meter aan outlet-ruimte ontwikkeld in onder meer Oostenrijk, België, Frankrijk, Griekenland en Italië. In 1995 werd het eerste centrum geopend, in de buurt van Manchester. Wereldwijd bezit de groep 24 outlets.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN