• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Dit zijn de vijf winnende bureaus van de Retail Pitchwedstrijd

Dit zijn de vijf winnende bureaus van de Retail Pitchwedstrijd

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more

De eerste editie van de Retail Pitchwedstrijd, een initiatief van het Haags Retailpunt, is met vijf winnende concepten een groot succes. Negen creatieve bureaus uit Den Haag stuurden in totaal vijftien voorstellen in voor zes deelnemende winkelgebieden.

De pitchwedstrijd werd dit jaar voor het eerst door het Haags Retailpunt georganiseerd. Met dit initiatief wil de organisatie Haagse winkelgebieden verbinden met de creatieve sector in de stad.

De vijf winnende bureaus

1. De Frederik Hendriklaan koos voor het Halloweenvoorstel van Kreativ Events waarbij de nadruk ligt op beleving voor jong en oud.

2. De Theresiastraat gaat samen met PR en marketingbureau Smith Communicatie een running x-mas dinner organiseren om het kerstshoppen te stimuleren.

3. Winkelcentrum Loosduinen wil met communicatiebureau iXin het winkelgebied letterlijk en ludiek in beweging brengen met een Rolling Tinder Race.

4. Makerskwartier de Boekhorststraat kiest voor Anceaux. Zo bedachten een strategische outdoorcampagne en een Funky Friday-programmering om gedurende het hele jaar ondernemers en winkelaars te inspireren.

5. De Keizerstraat laat designbureau Create 108 de historische parel van Scheveningen een nieuw gezicht te geven.

Het Zeeheldenkwartier maakt op een later moment de keuze bekend.

Hester Bunnik, programmamanager Haags Retailpunt. “Winkelgebieden organiseren steeds vaker leuke activiteiten en evenementen. Denk bijvoorbeeld aan Kerstmarkten, Halloween- en Sinterklaasactiviteiten en food festivals. Om dit te organiseren is creativiteit, tijd en geld nodig. Hier kunnen winkelgebieden wel wat hulp bij gebruiken. Onze pitchwedstrijd zorgt voor een flinke dosis inspiratie,kruisbestuiving en nog meer leuke activiteiten in de stad: een win-winsituatie voor alle betrokken partijen én het winkelend publiek”.

De deelnemende bureaus presenteerden afgelopen week hun pitch in conceptstore Collectiv in Den Haag. Het doel: het Zeeheldenkwartier, de Keizerstraat, de Boekhorststraat, het winkelcentrum Loosduinen, de Frederik Hendriklaan en de Theresiastraat als winkelgebied sterker op de kaart te zetten.

De winnaars ontvangen voor de ontwikkeling van de campagnes een stimuleringsbijdrage van 2.500 euro per project. De winkelgebieden en bureaus gaan direct met elkaar aan de slag om de verschillende activiteiten vorm te geven.

Haags Retailpunt
pitchwedstrijd