Dr. Martens onthult nieuw winkelconcept als onderdeel van consumentgerichte strategie
Dr. Martens opent zijn eerste 'beacon store' als onderdeel van een consumentgerichte koerswijziging onder de nieuwe chief executive officer, Ije Nwokorie. Met dit vernieuwde winkelformat wil het schoenenmerk zijn label naar een hoger niveau tillen door zijn retailaanwezigheid verder te differentiëren.
De winkel, gevestigd aan Brewer Street in de Londense wijk Soho, beslaat 3.400 vierkante voet. De ruimte is ontworpen als een 'meeslepende, inclusieve omgeving' die niet alleen dient als retaillocatie, maar ook als community hub. Er staat een wisselend programma van live-evenementen, lezingen en workshops op de planning.
Vakmanschap is een belangrijk aandachtspunt voor de locatie. Dit is zichtbaar in alles, van het gebruik van hergebruikt hout uit Britse scholen en musea tot een collectie artefacten uit het archief van het merk. Deze collectie is verwerkt in een display die verweven is met de trap van de winkel.
Naast een volledig assortiment Dr. Martens-producten, huisvest de winkel ook het Doctor's Orders Cafe. Dit is een heropleving van het voormalige caféconcept van het merk in Covent Garden. Het café biedt gerechten aan die zijn ontwikkeld in samenwerking met onder andere de Londense Dusty Knuckle Bakery en de Luminary Bakery.
Andere faciliteiten zijn de Repair & Customisation Bar, waar bezoekers hun Dr. Martens-items kunnen personaliseren of aanpassen. Daarnaast is er een reparatiepartnerschap met The Boot Repair Company en worden er personalisatieworkshops gegeven door Secondbest Studios.
Carla Murphy, in juli 2025 benoemd tot merkdirecteur, zegt over de opening: “Brewer St. is waar ons erfgoed en onze toekomst samenkomen. Het is een belangrijk moment in de uitvoering van onze nieuwe strategie. In Brewer St. kunnen dragers een wereld van Doc's en alternatief vakmanschap ontdekken met onze personalisatiebar en Made in England-collecties. Maar wat mij het meest enthousiasmeert, is het potentieel voor nieuwe connecties met onze dragers en partners. Het voelt als een natuurlijke evolutie van de manier waarop Doc's al generaties lang mensen samenbrengt; een plek om je onder te dompelen, te verbinden en opnieuw te verbinden.”
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.