Dertig procent van de webwinkels die in 2013 startten, zijn nu alweer gesloten. De meeste startende online ondernemers verkijken zich op de kosten en de inspanningen die nodig zijn om geld te verdienen aan de webshop. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

Velen vergissen zich in hun online ambities, stelt CEO Patrick Kerssemakers van Fonq.nl. Momenteel is er een shake-out gaande onder kleine webwinkeliers, zegt hij. “We zien het overal om ons heen gebeuren. Kleinere partijen kunnen er gewoon niet van rondkomen.”

In 2013 startten maar liefst 10.088 winkels op internet, maar nu zijn daar nog 6.692 winkels van over. Er sloten dus 3.396 webzaken hun winkel weer. Doorgaans vertrekken ze met stille trom, schrijft Het Financieele Dagblad, die zich baseert op cijfers van Creditsafe.

Thuiswinkel.org ziet dat kleinere online ondernemers ook moeite hebben het hoofd boven water te houden door een harde concurrentiestrijd. “De markt zit gewoon niet te wachten op de zoveelste elektronica- of babykledingwinkel,” zegt directeur Wijnand Jongen. Bij de afhakers ontbreekt het vaak aan een eigen niche: een klein stukje van de online handelsmarkt waarin ze heel goed willen worden.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN