Dutch Interactive Awards voor Omoda en Hema

Twee modebedrijven zijn in de prijzen gevallen tijdens de Dutch Interactive Award. Schoenenretailer Omoda won in de categorie eCommerce met de shop app. Hema won met de campagne ‘Taart - 90 jaar Hema’ de zilveren award in de categorie Campagne.

Een onafhankelijke jury beoordeelde cases van onder andere Jumbo, Hema, McGregor en Omoda op concept, design en UX, resultaat en optimalisatie. Volgens de jury is de Omoda-app strak en duidelijk met een goede integratie tussen de online en offline kanalen. “Voor het eerst dat de jury hier hoort over on par met internationale shoppingapps en voor het eerst on par met conversie op de desktop,” aldus de jury.

Omoda lanceerde de shop- app in november 2016 en werd gezien als een belangrijk kanaal dat nog ontbrak in de omnichannel strategie van Omoda. De lancering heeft geleid tot een fikse stijging van de mobiele conversie. De in november gelanceerde app van Omoda is ontwikkeld in samenwerking met Mobile Strategy.

Hema won met de campagne ter ere van het 90-jarig bestaan van de winkelketen. Het jubileum werd gevierd met een speciale editie van Linda magazine, met als titel ‘TAART.’. “Twee iconische merken die elkaar gevonden hebben,” aldus de jury.

Beeld: Omoda

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN