• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Een nieuwe visuele identiteit voor Galeries Lafayette

Een nieuwe visuele identiteit voor Galeries Lafayette

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Een nieuw logo, een nieuwe campagne en een hele nieuwe identiteit. Galeries Lafayette krijgt volgend jaar een make-over, om het warenhuis nieuw leven in te blazen en de turnaround – als gevolg van tegenvallende verkoopcijfers- vorm te geven. De nieuwe visuele identiteit is onderdeel van een groter hervormingsplan dat Ambition 2020 heet, dat als doel heeft om uiteindelijk een omni channel moderetailer te worden in Frankrijk.

Het nieuwe logo is ontworpen door het Parijse creatieve bureau BETC en werd onthult in de winkel op Boulevard Haussmann. Voor het einde van het jaar wordt de nieuwe visuele identiteit ook uitgerold over de andere winkels. De nieuwe kalligrafische stijl is ontworpen om de geest van het warenhuis te vangen, in de slogan ‘The New Chic’. Er is een groep ambassadeurs aangesteld die de nieuwe visuals gaan promoten, waaronder balletdanser Marie-Agnès Gillot, chef-kok Pierre Jancou, tv-presentator Mademoiselle Agnès en muzikant Gabriel-Kane Day-Lewis.

Guillaume Houze, directeur van het beeld en mecenaat in Galeries Lafayette, liet weten dat de nieuwe visuals van de retailer zijn ontworpen om zijn Franse wortels te benadrukken. Het doel is om op deze manier zowel toeristen als de lokale bevolking te trekken. Die laatste groep is zeker goed voor de helft van de omzet van de Parijse flagshipstore.

"In een omgeving met steeds meer concurrenten voor onze traditionele detailhandel, is de vernieuwing van de visuele identiteit van ons leidende merk Galeries Lafayette als een van de belangrijkste mijlpalen van ons hervormingsplan, dat zich richt op het uitvinden van het warenhuis van morgen", zegt Nicolas Houze, CEO van Galeries Lafayette en BHV Marais. "Dit vernieuwde imago zal ons in staat stellen om de strategische acties uit te voeren die het bedrijf geïmplementeerd heeft, met name met betrekking tot onze versnelling in de multichannel strategie, de revitalisering van ons winkelnetwerk, de premiumisatie van ons productenaanbod en onze gerichte internationale expansie."

In de komende maanden wordt de nieuwe visuele identiteit uitgerold in de 64 winkels van Galeries Lafayette in Frankrijk en het buitenland. De 10 andere flagshipstores zullen in november 2015 vernieuwd zijn, waarop de resterende winkels in het begin van 2016 zullen transformeren.

galleries lafayette