Emporio Armani onthult collectie 2017 in vernieuwde winkel Parijs
bezig met laden...
Giorgio Armani presenteert de Emporio Armani-collectie voor de lente van 2017 dit jaar niet tijdens de modeweek in Milaan, maar in zijn winkel in Parijs om zo interesse te wekken voor het vernieuwde 1.460 vierkante meter grote filiaal. De winkel en het bijbehorende restaurant Emporio Armani Caffè in de wijk Saint-Germain-des-Prés zijn ingericht in compleet nieuwe stijl.
Volgens Armani weerspiegelt de nieuwe winkel een eigentijds levensstijl. Consumenten kunnen zich in het vier verdiepingen tellende pand, dat door zes grote ramen wordt gevuld met veel daglicht, verplaatsen tussen de heren- en dameskledingcollecties, accessoires, de EA7 sportlijn, Armani Jeans, brillen en sieraden. Van het totale winkeloppervlak is 200 vierkante meter gewijd aan Emporio Armani Caffè.
De muren in de winkel zijn bekleed met witte stof en kledingstukken zijn opgehangen aan een aan het plafond bevestigde metalen behuizing. Sculpturen van glas dragen de accessoires en sieraden van het Italiaanse merk.
”Parijs is ongetwijfeld een prestigieuze showcase en deze bijzondere locatie, die zich in een drukbezocht gebied bevindt, geeft mij de kans om mijn mode- en lifestyleconcepten aan een groot en divers klantenbestand te introduceren,” verklaart de 82-jarige Armani tegenover WWD, eraan toevoegend dat zijn Franse winkels vorig jaar ‘hard zijn gegroeid’ ondanks het dalende aantal toeristen als gevolg van de economische crisis en terroristische bedreigingen.
De Emporio Armani-lentecollectie voor 2017 zal middels een show in de vernieuwde winkel worden gepresenteerd. Wanneer deze volgens plan verloopt, is het de eerste succesvolle show van het label in Parijs. Voor de opening van de winkel in 1998 werd namelijk ook een show gepland, maar die werd om veiligheidsredenen abrupt geannuleerd door de Parijse politie.
Beeld: Armani Facebook