Het Britse Farfetch vergroot haar internationale succes. Sinds de start van een partnerprogramma met Rakuten Marketing in 2010 heeft het online modeplatform een omzetstijging van 91 procent behaald. Door de samenwerking met het online marketingbedrijf wil Farfetch nu meer naamsbekendheid krijgen in de Verenigde Staten, Japan en Australië. Dat meldt de retailer in een persbericht.

Het modeplatform, waarop producten van meer dan 250 nationale en internationale modewinkels en -merken te koop zijn, is inmiddels beschikbaar op bijna 190 verschillende markten wereldwijd. Farfetch gaat nu nieuwe klanten van luxeproducten werven en meer naamsbekendheid opbouwen, zowel in haar eigen markten als daarbuiten, zo zegt het bedrijf.

De moderetailer richtte zich samen met Rakuten Marketing aanvankelijk op de Britse markt, maar breidde haar netwerken al snel uit naar de Verenigde Staten en Australië. Het bedrijf werkt nu samen met high-end websites als ShopStyle en 16.000 bloggers wereldwijd. Websites omdat ze gericht zijn op de laatste trends en bloggers omdat ze zich richten op lokale en relevante volgers, zo meldt Farfetch in een verklaring.

“Rakuten Marketing´s internationale aanwezigheid en ervaring in de luxebranche heeft ons geholpen een groter aantal luxeshoppers te bereiken,” vertelt Natasha Lawley, Marketing Manager bij Farfetch, in een persbericht. “De samenwerking heeft geresulteerd in een groeiende naamsbekendheid en een enorme stijging van onze omzet.”

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN