• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Fashion Business School TMO start leerlijn Ondernemerschap

Fashion Business School TMO start leerlijn Ondernemerschap

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Er moeten meer kansen komen voor fashion start-ups van jonge talenten. Ook moet ondernemerschap en innovatie binnen de modebranche meer gestimuleerd worden. Daarom start Fashion Business School TMO met een nieuwe leerlijn: de ‘ondernemerschapleerlijn’.

De nieuwe leerlijn Ondernemerschap is een ‘real-life project’ dat is gericht op ‘het stimuleren van jonge veelbelovende TMO-talenten om als zelfstandig ondernemer innovatieve fashion startups in de praktijk te kunnen realiseren’. Het meest kansrijke business concept wordt aan het einde beloond met de ‘Meester Koetsier Award’, een investeringsbedrag van 10.000 euro.

Voor de nieuwe ondernemerschapsleerlijn werkt TMO samen met het Meester Koetsierfonds, MITT, investeerders en diverse partijen uit de branche. Diverse grote namen uit de mode-industrie zullen als mentor/adviseur optreden, zoals Roland Kahn (Kahn Investments), Krein Bons (Van Haren), Mark Kooiman (Miinto) en Roeland Reinders.

“TMO wil kansen bieden aan fashion startups van jonge ondernemende talenten en ondernemerschap en innovatie in de fashionbranche stimuleren. Kansen die in het huidige opleidingsaanbod niet mogelijk zijn, kunnen nu mogelijk gemaakt worden dankzij een financiële bijdrage van het Meester Koetsierfonds en van het MITT, alsmede bijdragen in natura door diverse andere partijen uit de branche,” laat de Fashion Business School weten.

Nieuwe leerlijn TMO moet kansen bieden aan jonge modestudenten

De eerste studenten zijn inmiddels gestart met de nieuwe leerlijn. “We willen een kans geven aan studenten die dit echt willen en er geschikt voor zijn,” aldus Chris van Veldhuizen, tijdens de lancering van de nieuwe leerlijn. “Door de ideeën werkelijk uit te voeren kunnen studenten een vernieuwing in de modebranche bewerkstelligen. Nieuwe verfrissende ideeën zijn nodig.” Voormalig CEO van De Bijenkorf Jan Berger was ook bij de start aanwezig om het belang van de leerlijn te onderstrepen en de studenten aan te moedigen.

In het vijfde semester zullen BP5-studenten hun business ideeën pitchen. Een vakjury, die bestaat uit deskundigen en investeerders, nomineert vervolgens de beste 1-3 ideeën voor zelfstandig ondernemerschap. Het idee wordt verder uitgewerkt in het zesde semester, en aan het einde van dat semester wordt het opnieuw gepitcht voor de vakjury. De deskundigen en investeerders bepalen welke ideeën in het zevende semester mogen worden uitgevoerd. De studenten die groen licht krijgen studeren af met hun business concept, en de beste wint de Meester Koetsier Award.

De studenten presenteren hun pitch op 13 januari 2017. De finale van de nieuwe businessplannen is in augustus.

Beeld: Facebook Fashion Business School TMO

TMO