G-III sluit distributiedeal met PVH Corp over mannencollecties DKNY
bezig met laden...
G-III Apparel Group heeft een meerjarige licentieovereenkomst getekend met PVH Corp. De bedrijven hebben afgesproken dat PVH Corp de mannenlijn van DKNY gaat ontwerpen en distribueren voor de markten Canada en de Verenigde Staten.
De licentie gaat eveneens over DKNY Sport for Men, wat een nieuwe categorie wordt van het merk. De eerste collecties van alle gelicenseerde DKNY-merken zullen in het voorjaar van 2018 verschijnen en verkocht worden in warenhuizen.
Het is voor het eerst sinds herfst 2015 dat de mannenlijn weer op de markt komt. Onder voormalig creatief directeuren Dao-Yi Chow en Maxwell Osborne lag de focus op vrouwencollecties.
Voorzitter en CEO van G-III Morris Goldfarb laat aan WWD weten: “Deze samenwerking is een belangrijke stap in de voortdurende groei van DKNY en een duidelijk voorbeeld van een go-forward strategie om dit iconische merk naar een hoger plan te tillen. PVH is een betrouwbare en sterke partner en we kijken uit naar voortdurend succes.”
Ken Duane, COO van Heritage Brands en verantwoordelijk voor de groothandel van PVH-merken in de Verenigde Staten: “DKNY is een geweldig Amerikaans merk en we zijn blij om de mogelijkheid te krijgen om de mannenmode business uit te bouwen in de Verenigde Staten en Canada, als aanvulling op onze bestaande men’s wear businesses.”
Het is de vierde keer dat G-III Apparel en PVH Corp een overeenkomst bereiken. De bedrijven hebben al meerjarige licentie-afspraken voor verschillende productcategorieën van PVH-merken als Calvin Klein en Tommy Hilfiger.
Beeld: DKNY Facebook