Retailers Groos, Le Pain Quotidien en Costes hebben donderdagavond door de Nederlandse Raad van Winkelcentra een Retail Award uitgereikt gekregen. Middels een persbericht laat de NRW weten dat de Rotterdamse concepstore Groos won in de categorie Local Hero en Costes de prijs voor het beste zelfstandige retailconcept in ontvangst mocht nemen. Le Pain Quotidien won in de categorie Foodretailer.

In maart werden door het retail-event de genomineerden bekendgemaakt, waarna het publiek online mocht stemmen op de retailer van zijn of haar voorkeur. In totaal zijn er 2350 stemmen uitgebracht. Groos kwam in zijn categorie als winnaar uit de bus met 42 procent van de stemmen. Costes kreeg 41 procent van de stemmen.

De twee andere genomineerden voor de categorie Local Hero waren sieraden- en accessoireswinkel Anna + Nina en Hutspot conceptstore. Winkelketen Costes won van mannenmodemerk Suitsupply en electronicawinkel Coolblue.

“De winnaars hebben een ijzersterk merk ontwikkeld zonder concessies te doen. Ze vertellen stuk voor stuk met hun merken een eigen verhaal dat goed begrepen wordt door de consument. Het echte ondernemerschap zie je terug in hun toewijding om de merkbelofte elke dag waar te maken en de verwachtingen van de consument te blijven overtreffen. Het winnen van de Awards vandaag bevestigt dat dit in de huidige retailmarkt een winnende strategie is”, aldus Brigit Gerritse, directeur NRW, volgens het persbericht tijdens de uitreiking.

De winnaars ontvingen op het Retail Event of the Year 2018 een speciaal voor hen vervaardigd schilderij van de hand van kunstenaar Michiel Molenaar.

Het event en de Retail Awards zijn een initiatief van VG Visie en Cushman & Wakefield. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt.