Hermès lanceert online platform voor mannenmode
bezig met laden...
Luxemerk Hermès heeft deze week Le Manifeste d’Hermès, een website speciaal voor herenmode, gelanceerd. Het platform is bedacht en opgezet door Véronique Nichanian, de creatief directeur van de Hermès’ mannenmodelijn.
Het nieuwe online platform is bedoeld om de herenmodelijn van het Franse modehuis toegankelijk te maken. Op Le Manifeste vinden bezoekers niet alleen producten uit de prêt-à-porter collectie, maar ook schoenen, sjaals, lederwaren en andere mannenaccessoires. Op het platform zelf kunnen geen producten worden gekocht. Bezoekers worden daarvoor automatisch doorgestuurd naar de reguliere website van Hermès.
De nieuwe website heeft verschillende interactieve toepassingen, waarmee bezoekers op een speelse manier kennis kunnen maken met het assortiment. Zo kunnen consumenten spelletjes spelen en filmpjes bekijken waarin de mannenmode van Hermès te zien is.
Het concept is in lijn met de groeiende populariteit van luxe mannenmode. Hoewel vrouwen nog steeds meer luxeproducten kopen dan mannen, is de groei van de luxe mannenmodesector groter dan die van vrouwen. Volgens een studie van LuxHub, adviesbureau van de Havas Media Groep, is de luxe herenmode vorig jaar wereldwijd 1,5 keer zo hard gegroeid dan de luxe damesmode.
De nieuwe website is te bezoeken via de normale website van Hermès. Hij wordt regelmatig ge-update en is beschikbaar op computer, tablet en telefoon.