Streetwear nieuwswebsite Highsnobiety gaat zijn eigen online winkel lanceren op 22 mei, zo meldt Business of Fashion. Speciaal voor de lancering wordt Prada’s Linea Rossa, een collectie van de jaren 90 die vorig jaar weer gelanceerd werd, exclusief verkocht.

Highsnobiety oprichter David Fischer meldt dat de webshop elke week een nieuw exclusief product zal aanbieden. De meeste producten zullen in samenwerking met andere merken worden ontworpen. Dat is geen verrassing aangezien Highsnobiety vaak over unieke of eenmalige lanceringen schrijft (de zogenoemde ‘product drops’).

Highsnobiety is in 2005 opgericht als blog en trekt nu ongeveer negen miljoen bezoekers per maand. Fischer verwacht over drie tot vijf jaar tijd ongeveer de helft van de omzet van het bedrijf via e-commerce te genereren. Hij is ook van plan binnenkort een eigen merk te lanceren. Highsnobiety kreeg vorig jaar 8,5 miljoen dollar (omgerekend zo’n 7,5 miljoen euro) in een financieringsronde.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN