• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Hoe trending zijn je items? Dit kledingrek in de winkel vertelt het

Hoe trending zijn je items? Dit kledingrek in de winkel vertelt het

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

De populariteit van een kledingstuk op je Instagram-account meten, terwijl het nog in je winkel hangt. Dat klinkt als de toekomst, maar het kan al bij het familiebedrijf Tyrers uit St. Helens in Groot-Brittannië. Daar heeft het Britse kledingbedrijf O2 Business namelijk een kledingrek neergezet dat meet welke items trending zijn op de social mediakanalen van de retailer. Dat meldt Internet Retailing.

Het kledingrek is voorzien van blauwe ‘reservoirs’, die zich met ‘digitaal water’ vullen als een item meer likes en comments krijgt op Instagram en Facebook. Het is niet bekend hoe de likes gekoppeld worden aan de weergave op het rek.

Het kledingrek moet consumenten stimuleren om online te gaan, laat business director Ben Dowd weten aan Internet Retailing. Vooralsnog blijft het rek drie maanden bij Tyrers in de winkel staan.

Beeld: Twitter St. Helens Council

kledingrek