House of Fraser laat merken bieden voor plaats in digitaal schap
bezig met laden...
Bij warenhuis House of Fraser kunnen merken vanaf nu bieden om hun product in de digitale schappen te laten plaatsen. Hiervoor werkt de Britse retailer samen met het digitale bureau Elevaate.
House of Fraser heeft een test gedaan waarbij een geselecteerde groep merken kon bieden om hun product op de website te laten plaatsen. Welke merken het precies betreft, heeft het bedrijf niet bekendgemaakt. De test was volgens House of Fraser succesvol, waardoor nu is besloten het concept naar alle merken die worden verkocht uit te rollen.
”Het Elevaate platform biedt onze merk-partners de gelegenheid om te bieden op digitale productplaatsing in real-time,” stelt House of Fraser’s Chief Customer Officer Andy Harding. “Hierdoor kunnen belangrijke producten naast het fysieke schap ook online onder de aandacht kunnen worden gebracht. Het platform biedt merken flexibiliteit, omdat ze op deze manier de verkoop van specifieke producten of collecties kunnen stimuleren.”
Elevaate CEO Simon Harrow merkt dat veel vooruitstrevende retailers met het online bedrijf willen werken. Dit heeft volgens Harrow te maken met een stijgende vraag naar nieuwe en efficiënte manieren om in te spelen op de trend waarbij online omzet steeds belangrijker wordt voor de totaalomzet. “House of Fraser heeft Elevaate gekozen omdat merken op deze manier invloed kunnen uitoefenen op de verkoop van hun producten en hierin kunnen investeren.”
House of Fraser heeft 59 vestigingen in Groot-Brittannië en Ierland. Het bedrijf is sinds 2014 onderdeel van de Chinese retailer Nanjing Cenbest. Elevaate is een Brits bedrijf dat is gespecialiseerd in het ontwikkelen van digitale oplossingen voor retailers.
Foto: House of Fraser website