Hugo Boss stapt over op digitale showroom

Hugo Boss zal in de toekomst zijn collecties alleen nog maar digitaal aanbieden. De eerste digitale showroom werd in een pop-upwinkel in Berlijn aan inkopers en pers gepresenteerd.

Hugo Boss wil in de inkoopfase de fysieke samples vervangen en volledig overstappen op de digitale vorm van presenteren. Op deze manier vergemakkelijkt het Duitse merk de inkoop en biedt het meer flexibiliteit voor klanten. Op dit moment gaat het nog om een testfase in Duitsland. Of de digitale showroom in de toekomst ook in andere landen wordt uitgerold, is niet bekendgemaakt.

Via innovatieve software was op een scherm van 1.65 meter de gehele pre-fallcollectie van 2018 te zien. De software werd in een zeer korte tijd volgens de scrum-methode ontwikkeld. Scrum is een flexibele manier om (software)producten te maken die inspelen op veranderende omstandigheden. Deze software biedt de klant een volledig overzicht van de collectie met daarbij verschillende kleur- en combinatiemogelijkheden, waarna de order direct geplaatst kan worden.

Er zijn steeds meer merken die experimenteren met nieuwe manieren om hun collecties aan inkopers te presenteren. In een virtuele B2B-showroom liet Tommy Hilfiger tijdens Pitti Uomo 91 zijn klanten al op digitale wijze inkopen.

Beeld: Hugo Boss