• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Infographic - Black Friday Nederland 2017 cijfers en data

Infographic - Black Friday Nederland 2017 cijfers en data

Door Blanca Heise

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

De interesse in Black Friday, de dag na het Amerikaanse Thanksgiving op 24 November waar bijna alle winkels de feestdagen starten met hoge kortingen, is met 2000 procent gestegen in Nederland ten opzichte van 2012, zo meldt technologie en online marketingbedrijf Imbull. Ook verwacht het bedrijf dat het Nederlandse websiteverkeer tijdens Black Friday 2017 zal verviervoudigen, als we dat vergelijken met de gemiddelde dagelijkse traffic.

Imbull voorspelt ook dat mode tot de drie populairste productcategorieën zal behoren tijdens Black Friday 2017. Dat, en meer in de infographic:

Millennials zijn het meest op de hoogte van Black Friday, zo blijkt uit onderzoeksresultaten van Motivaction in aanloop naar Black Friday 2017. Lees meer: Black Friday 2017 in Nederland: vooral bekend bij millennials .

Infographic: Imbull BV

Black Friday
Imbull