Intersport en Tmall openen interactieve megawinkel
bezig met laden...
Sportmoderetailer Intersport heeft dinsdag samen met Alibaba’s e-commerceplatform Tmall een ’co-branded’ interactieve megawinkel geopend in Beijing. Dat meldt Alizila.
De futuristische winkel, genaamd ‘Tmall x Intersport’, beschikt over 1.300 vierkante meter aan winkeloppervlak, verdeeld over twee verdiepingen, en biedt diverse interactieve functies die “Chinese consumenten een meer aantrekkelijke en informatieve winkelervaring moeten bieden”. Zo bevat het filiaal ‘slimme’ spiegels en kledingrekken die de klant informeren over het product dat ze pakken. Met behulp van artificial intelligence kunnen klanten daarnaast hulp krijgen met het vinden van bijpassende kledingstukken of accessoires. De winkel is verder voorzien van Alibaba’s cloud shelf-technologie met interactieve etalages en bewegingssensoren die op basis van sekse en leeftijd aanbevelingen kunnen doen.
“Wij geloven dat Tmall de ideale partner is in onze inspanningen om onze betrokkenheid bij Chinese consumenten te vergroten, door hen de beste en meest modieuze sportartikelen ter wereld te bieden,” aldus Intersport-CEO Victor Duran tegenover Alizila.
Alibaba beschouwt de nieuwe winkel als een goed voorbeeld van zijn retailvisie, waarbij bedrijven gebruikmaken van nieuwe technologische mogelijkheden. Voor Intersport is het niet de eerste winkel in China: de Zwitserse retailer is er sinds 2013 actief met 24 winkels en een online store op Tmall.
Beeld: Alibaba Group