• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Jeans Centre vernieuwt webwinkel

Jeans Centre vernieuwt webwinkel

Door Anne Buis

10 nov. 2016

Retail

Jeans Centre heeft de webshop in een nieuw jasje gestoken, als verlengde van het nieuwe winkelconcept dat is uitgerold. De winkelketen wil op deze manier de omni-channel strategie verder uitbreiden.

‘We zijn een servicegericht bedrijf, waarbij we ons niet willen beperken door plaats of tijd. Daarom vonden we het belangrijk om al onze kanalen nog meer met elkaar te verbinden. Met onze vernieuwde webshop is de complete voorraad die binnen Jeans Centre beschikbaar is online te bestellen. Dit houdt in dat winkels ook webshop bestelling naar onze klanten versturen’, aldus CEO Peter Berg. Ook kunnen de klanten nu per winkel de voorraad bekijken.

De webshop heeft een nieuwe look gekregen en is nu ook responsive. Er is meer inspiratie te vinden in de online winkel, zoals een 'shop the look'-functie, waarbij klanten in een keer een look kunnen shoppen. Omdat Jeans Centre wil benadrukken dat het gespecialiseerd is in jeans, is er daarom een jeans advisor opgenomen in de webwinkel. Klanten beantwoorden vragen op basis van lichamelijke kenmerken, om zo de perfecte jeans te vinden.

De vernieuwde webshop is onderdeel van het servicegerichte concept van Jeans Centre. In 2017 staat de uitrol van 2 nieuwe winkels in Den Haag en Utrecht Hoog Catharijne op de planning. Daarnaast zal Jeans Centre verder gaan met het uitrollen van dit concept in andere steden. Onlangs openden er nog 3 nieuwe winkels in Purmerend, Almere en Hellevoetsluis. Dit jaar bestaat de keten 40 jaar, waarin Jeans Centre is uitgegroeid tot bijna 100 winkels en een webwinkel. De keten verkoopt onder meer merken als Garcia Jeans, Rockford Mills, Image, Tripper, Wrangler, LTB, Chief, Pilot en Cars.

Beeld: Jeans Centre