Karl Lagerfeld lanceert e-commerce wereldwijd

Als hij iets lanceert, dan lanceert hij het groots. Karl Lagerfeld start zijn eigen e-commerce, en wel meteen in 97 landen en in 5 talen. Dat meldt WWD.

Om de lancering kracht bij te zetten, werkt de ontwerper samen met een verrassende partner: Artnet.com, die drie unieke handtassen gaat veilen, inclusief de originele schetsen van de beroemde ontwerper. De tassen zullen op 2 november onthuld worden, en het bieden op de tassen is mogelijk tussen 5 en 10 november.

"We gaan wereldwijd, in 97 landen, met 5 talen, waaronder Japans," zei CEO Pier Paolo Righi van Karl Lagerfeld Group BV over de lancering van de e-commercetak van Karl Lagerfeld. De webwinkel zal beschikbaar zijn in het Engels, Duits, Frans, Italiaans en Japans, en prijzen zijn beschikbaar in vier valuta’s namelijk euro’s, dollars, yen en de Britse pond. De lancering staat gepland begin november, en zal dankzij de samenwerking met de Italiaanse Yoox Net-a-Porter Group snel uitkomen op een inkomstenstijging met dubbele cijfers, verwacht Righi. De online verkoop van Karl Lagerfeld via andere kanalen is namelijk ‘al een aanzienlijk deel van het bedrijf’.

Karl Lagerfeld lanceert e-commerce wereldwijd

Karl Lagerfeld lanceert eigen webwinkel in 97 landen

Het merk Karl Lagerfeld werd begin 2012 opnieuw gelanceerd en lanceerde met een speciale collectie op Net-a-porter.com. In de afgelopen maanden heeft het bedrijf online flink uitgebreid, zo worden items van het merk nu ook verkocht via sites als Luisaviaroma.com, Stylebop.com, Zalando.com en webwinkels van Harvey Nichols en Harrods.

De eigen webwinkel op Karl.com zal echter een veel breder assortiment van vrouwenitems aanbieden, namelijk de gehele accessoirelijn, 75 procent van alle ready-to-wear producten, en licentieproducten, waaronder parfums, horloges, brillen en gadgets. De heren- en kinderkleding worden pas in het voorjaar in de webwinkel gelanceerd.

Eigen webwinkel voor Karl Lagerfeld lanceert in november

De online Karl-winkel zal iedere twee weken nieuwe ontwerpen lanceren, ook zullen er af en toe speciale capsulecollecties verkocht worden, die speciaal ontwikkeld zijn voor de e-commercetak. Als eerste zal de Karl Around the World-serie aangeboden worden, die geïnspireerd is op de reizen van de ontwerper. De collectie bestaat uit sweatshirts en joggingbroeken, die ideaal zijn voor het maken van een lange reis. Tevens bevat de collectie accessoires, waaronder crossbody bags, een nylon shopper, slaapmasker en reisdagboek.

Righi laat weten dat het bedrijf sterk zal inspelen op de awareness op social media – in de afgelopen twee jaar kreeg het bedrijf van Karl Lagerfeld er maar liefst 1,6 miljoen volgers bij op Instagram. Ook kwamen er meer dan 100.000 bezoekers naar de websites. Karl Lagerfeld lanceert e-commerce wereldwijd De Lagerfeld-website heeft al bewezen populair te zijn; gemiddeld besteden bezoekers meer dan 3 minuten op de pagina. Blijkbaar 40 procent op zoek naar een buy-knop, die er tot nu toe niet was. “Online winkelen resoneert met de kern van onze klantenkring, die is zeer verbonden, young minded en modern. Wij weten dat er een groot publiek is die ons product wil kopen," vervolgde Righi.

De zogeheten web venture behelst tevens een brick-and-mortar strategie. "Het is belangrijk dat het merk tastbaar blijft; de mensen moeten in de wereld van Karl Lagerfeld kunnen lopen, het aanraken, het voelen en er fysiek mee bezig zijn,” zei Righi.

In 2013 lanceerde Lagerfeld de retailtak van zijn merk, die zich in eerste instantie focuste op West-Europa, en dan met name Frankrijk en Duitsland. Inmiddels telt het merk zo’n 20 eigen winkels en 20 franchisevestigingen, waaronder 8 winkels in China en 6 in het Midden-Oosten. Als het aan CEO Righi ligt, is het een ‘realistische doelstelling’ dat het merk in de komende jaren uitbreid tot 100 winkels.


 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN