• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Kijken: Invito introduceert vernieuwd winkelconcept

Kijken: Invito introduceert vernieuwd winkelconcept

Door Tessa Guntlisbergen

6 sep. 2017

Retail

De Nederlandse keten Invito heeft afgelopen weekend twee nieuwe winkels, voorzien van een vernieuwd winkelconcept, geopend in Nijmegen en Arnhem. De filialen zijn gericht op vrouwen en bieden niet alleen schoenen, maar ook kledingcollecties.

In Nijmegen bevindt de nieuwe winkel zich aan de Broerstraat, in Arnhem is deze gevestigd in de Ketelstraat. In beide filialen staat beleving centraal. “We willen meer zijn dan alleen een winkel,” stelt nieuwe eigenaar Peter van den Hurk in een persbericht. “Het gaat om het creëren van een ervaring en het bieden van inspiratie.”

Invito werd vorig jaar overgenomen door Van den Hurk, ook medeaandeelhouder van Le Ballon. Hij introduceerde een nieuw winkelconcept en paste tevens het merkenaanbod aan. Naast schoenen wordt daarbij voortaan ook dameskleding van merken als Cheap Monday, Wanderlust en Catwalk Junkie verkocht. Eerder werden al nieuwe winkels in Breda en Den Haag geopend.

Naast de vernieuwde fysieke winkels, heropende Invito eind vorig jaar de deuren van haar online shop. Bestellingen via de webwinkel kunnen in de fysieke filialen worden opgehaald en ook kan via de e-commerce site worden gekeken naar de voorraad per vestiging. “Zo verhoogt Invito de service,” luidt het persbericht.

Beeld: Invito

Invito