• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Kijken: the Blauw Kitchen van Scotch & Soda

Retail

Kijken: the Blauw Kitchen van Scotch & Soda

Door Anne Buis

12 jan. 2016

Scotch & Soda komt met een nieuw winkelconcept: the Blauw Kitchen. Het is de tweede concept store van het Nederlandse label, maar in deze concept store ligt de focus op het zogeheten ‘denim lab’, waar geëxperimenteerd wordt met denim en verftechnieken.

In de nieuwe winkel staat het denim lab centraal, waar witte denim gekleurd kan worden en waar geëxperimenteerd kan worden met verschillende kleuringen. Het interieur is geheel gebaseerd op denim, Japanse denim en verschillende denimtechnieken. De muren zijn voorzien van witte tegels en de bamboevloer bestaat uit een speciaal patroon dat geinspireerd is op Japanse stikstijl, genaamd ‘Shashiko’. De pashokjes hebben dezelfde witte denim als de stof die gebruikt wordt in het lab. In het midden van de concept store staat de ‘Blueberry Bar’, waar klanten blueberry infused water kunnen drinken. De concept store bestaat uit twee verdiepingen; de herencollectie is te vinden op de benedenverdieping, en op de eerste verdieping hangt de damescollectie.

Hoewel dit niet de eerste concept store van Scotch & Soda is, lanceert het Nederlandse merk nu voor het eerst een ‘Amsterdam Blauw Kitchen’, waar ook testen worden gedaan met denim en kleurtechnieken. Daarnaast biedt de winkel ook plaats voor samenwerkingen, tentoonstellingen van lokale kunstenaars. Verder zullen de beelden in de winkel per seizoen worden aangepast.

“Scotch & Soda staat bekend om de kleine winkels met karakter, in buurten die een sfeervol straatbeeld hebben en de winkel complimenteren. Het merk ziet potentie voor toegewijde denimwinkels in de retailmarkt, en wil een plek bieden waar denimfanaten betrokken kunnen worden in het creatieve proces. Ze kunnen alles leren over denim en blijven napraten,” zegt retaildirecteur Desiree Zonneveld in een toelichting.

De nieuwe denim concept store is gevestigd aan de Gerard Doustraat in Amsterdam en is 7 dagen per week geopend.





Beeld: De Fotomeisjes