• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • La Redoute breidt uit naar China

La Redoute breidt uit naar China

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Het Franse La Redoute opent een eigen webwinkel in China. Dankzij een samenwerking met Azoya, een Chinese cross border specialist, lukt het het voormalige postorderbedrijf om alle marktplaatsen in China te omzeilen. Door de samenwerking kan La Redoute 100.000 SKU’s verkopen via Laredoute.cn.

“We hebben Azoya afgelopen jaar ontmoet toen we uitbreidingsstrategieën overwogen voor China. We zochten naar de juiste lokale partner, die een stevige kennis heeft van deze nieuwe markt, de Chinese cultuur en Chinese consumptiepatronen, en die een equivalente service kan bieden aan de uitbreiding van onze teams,” zegt Saida Gallouj, directeur Internationale Ontwikkeling van La Redoute in een persbericht. “Azoya heeft zich natuurlijk toegevoegd met zijn turnkey oplossingen voor cross-border business en het soepele management model.”

In plaats van te kiezen voor grote Chinese online marktplaatsen, koos La Redoute voor een samenwerking met Azoya. De specialistische Chinese site zal het merk La Redoute in de markt zetten. Dankzij Azoya ontsnapt het voormalig Franse postorderbedrijf aan concurrentie en promotievergoedingen die op online marktplaatsen vaak voorkomen.

“Azoya heeft veel ervaring in exploitatie van online business van buitenlandse retailers in China,” licht mede-oprichter van Azoya Don Zhao toe. “Met meer inzicht in het gedrag van Chinese klanten en uniciteit van buitenlandse retailers, zijn wij blij en toegewijd vanaf het begin om optimale resultaten te behalen voor La Redoute.”

La Redoute viel tot 2014 onder de paraplu van Kering, maar werd daarna overgenomen door CEO Nathalie Balla en CFO Eric Courteille.

Beeld: La Redoute

Azoya
La Redoute