• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Luxe e-tailer MyTheresa lanceert platform voor schoenen: Martha Louisa

Luxe e-tailer MyTheresa lanceert platform voor schoenen: Martha Louisa

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

De Duitse oprichters van concept-store Theresa en de gelieerde website MyTheresa.com lanceren een nieuwe website voor designer-schoenen. Susanne en Christoph Botchen willen met Martha Louisa inspelen op het gebrek aan een luxe e-tailer gespecialiseerd in footwear, aldus het koppel in gesprek met Business Of Fashion.

Martha Louisa moet vanaf maart gelanceerd worden en focust zich op damesschoenen uit het luxe segment. “Grote e-tailers kopen vandaag de dag iedere stijl, model, versie en kleur op,” aldus Susanne Botchen tegenover BoF. “En de consument moet dus diep graven. We weten uit ervaring dat mensen eigenlijk al na de tweede pagina op een webshop hun interesse verliezen.” De oplossing is volgens de oprichters een strengere, gelimiteerde selectie. “Online is dit het juiste moment om je te specialiseren,” voegt Christoph toe.

Het samenstellen van een merkenportfolio bleek, ondanks de naam en faam van het stel, toch een hele klus. “Het merendeel van de merken wordt online al teveel verkocht,” aldus Christoph. “Het was dus een godswonder dat wij nog licenties kregen.” Toch kregen de Botchens het voor elkaar om namen als Gucci, Saint Laurent, Balenciaga, Prada en Stella McCartney binnen te slepen. “Ze weten dat we altijd respect hebben gehad voor hun prijzen, manier van verkopen, hun DNA,” begint Susanne. “We hebben door de loop der jaren een bepaalde vertrouwensband opgebouwd.”

Susanne en Christoph Botchen openden in 1987 de concept-store Theresa in München. In 2006 maakte zij de stap naar e-tailing met de lancering van MyTheresa. Drie jaar geleden verkochten zij hun geesteskind aan de Neiman Marcus-groep voor een bedrag van 150 miljoen euro.

Foto: Martha Louisa website

Christoph Botchen
MarthaLouisa
Mytheresa
Susanne Botchen
Theresa