• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Mango lanceert nieuw winkelconcept voor familie

Mango lanceert nieuw winkelconcept voor familie

Door Anne Buis

bezig met laden...

Mango gaat een nieuw winkelconcept uitrollen in Nederland. De nieuwe winkels van de modeketen zullen zogeheten ‘family stores’ worden, waarin de concepten Mango (dames), Man en Kids worden gecombineerd. De eerste winkel met het nieuwe concept opent op 28 maart in Enschede.

In een reactie aan FashionUnited laat Mango weten dat het familie-concept onderdeel is van de nieuwe Europese strategie. “De nieuwe winkels die we in Nederland gaan openen hebben een oppervlakte van meer dan 1000 vierkante meter, waarop drie concepten samenkomen," laat Cees de Jong, expansion director Mango Nederland en Oostenrijk weten.

Uiteindelijk zullen de kleine Mango-winkels die al in Nederland gevestigd zijn plaats gaan maken voor grotere panden waar genoeg ruimte is voor de combinatie van de drie lijnen. “Het aantal winkels in Nederland zal niet afnemen," benadrukt De Jong, “maar de locaties hebben wel meer vloeroppervlakte. De nieuwe panden zullen geopend worden in steden waar Mango al zit.”

Mango