• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Mango zet expansie in Midden-Oosten voort

Mango zet expansie in Midden-Oosten voort

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mango lijkt voorlopig nog niet klaar in het Midden-Oosten. Waar de Spaanse modeketen in 2017 al 24 filialen opende in landen als Saudi-Arabië, Iran en Israël, is het voornemens om binnen een half jaar door te groeien met twintig extra panden in de regio. Dat laat Mango weten middels een persbericht.

Het Midden-Oosten blijkt een belangrijke afzetmarkt voor Mango. Het merk is aanwezig in 14 markten en bestiert 160 winkels in de regio, welke gezamenlijk goed zijn voor 7 procent van de totale omzet in 2016: een bedrag van zo’n 160 miljoen euro. De combinatie van nieuwe winkelopeningen en de lancering van een webshop, welke afgelopen jaar de lucht in ging, onderstrepen volgens met merk nog maar eens de ambities en het strategische plan dat het voor de regio heeft.

Mango, opgericht in 1984, is vandaag de dag aanwezig in 111 landen, waar het een totaal winkeloppervlak bezit van zo’n 800.000 vierkante meter. In het financiële jaar 2016 wist het merk, met een hoofdkantoor in Barcelona, een omzet te realiseren van 2,26 miljard euro.

Mango
Midden-Oosten