• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Miss Sixty richt pijlen op Europa

Miss Sixty richt pijlen op Europa

Door Arjan Ranjbar

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Miss Sixty heeft plannen voor verdere uitbreiding binnen Europa. Het Italiaanse merk, in handen van Chinese investeerders, heeft haar zinnen gezet op een winkel in de Londense winkelstraat Regent Street - een populaire bestemming onder premium merken en retailers. Dat laat sales manager Andrea Pomi weten in een interview met Sportswear International.

Het zou de derde winkel van het merk worden in de Britse hoofdstad. Het nieuws volgt na de opening van een nieuwe, 730 vierkante meter tellende flagshipstore in Milaan begin deze maand. Miss Sixty heeft ook aangekondigd locaties in Parijs en Berlijn te openen voor het einde van 2018. De winkel in Londen volgt een jaar later, aldus Pomi tegenover Sportswear International.

“Ons doel is om eerst te groeien in Italië, Duitsland, Rusland en de Benelux,” aldus Pomi tegenover Sportswear International. “Vervolgens willen we uitbreiden naar Spanje, Frankrijk en Scandinavië. De grootste uitdaging binnen Europa is het bouwen aan een duidelijke identiteit en positionering.”

Miss Sixty werd in 1991 opgericht door Vichy Hassan en is vandaag de dag in handen van het Chinese Trendy International Group. In 2014 besloot het bedrijf haar retailactiviteiten in Europa en Canada volledig te staken om zich geheel te kunnen richten op de groei in de Aziatische markt, met name in steden als Shanghai, Beijing en Hongkong. Ten tijde van het besluit sloot het concern echter al niet uit op de middellange termijn terug te keren naar het Europese continent met een nieuwe strategie. In China is het merk inmiddels met 160 winkels aanwezig, en heeft het plannen om door te groeien naar 300 in 2020. Momenteel telt het merk ruim 7000 verkooppunten wereldwijd. In Europa heeft het merk momenteel elf eigen winkels en een vijftal franchise-locaties.

Beeld: Miss Sixty

Miss Sixty