De digitale kassabon wint terrein onder zelfstandige modewinkeliers, zo leert de federatie voor zelfstandige modedetailhandel de Mode Unie, na bevraging bij haar leden. Technologie en digitalisering wordt volgens de Mode Unie door de retailers ingezet om de klant gerichter én klimaatbewuster te bedienen.

“Bij verschillende zelfstandige modezaken zien we dat de klant de keuze krijgt om zijn kassaticket uitgeprint mee te nemen of digitaal toegestuurd te krijgen via e-mail. Bij de keuze om het ticket via mail te krijgen kan de klant bij verschillende retailers ook kiezen wanneer hij dit digitaal wil ontvangen: onmiddellijk of uitgesteld. Zo wordt voorkomen dat de ontvanger van een cadeau bijvoorbeeld al de kassabon doorgemaild krijgt nog voor hij of zij het pakje kregen”, aldus Isolde Delanghe, directeur van Mode Unie in het persbericht.

Niet alleen de zelfstandige moderetailer experimenteert met de digitale kassabon. Inditex sprak in 2017 ook de wens uit om over te stappen op de digitale kassabon. Destijds meldde FashionNetwork dat Inditex-klanten in de toekomst de mogelijkheid wordt geboden om hun bon via e-mail te ontvangen, waarna de digitale bonnen via een online klantenaccount bewaard zullen blijven. Volgens het Spaanse modebedrijf zorgt het nieuwe systeem voor een beter beheer van de bonnen en draagt het bij aan de winkelervaring van de klant, waarbij rekening wordt gehouden met factoren als veiligheid en milieu-impact. Inditex sleutelt al langer aan het betaalsysteem in de winkels; sinds juli 2016 kunnen klanten in Spaanse winkels met een mobiel betaalsysteem afrekenen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN